5 Practici pentru cultivarea fericirii

5 Practici pentru cultivarea fericirii

Cu toții dorim să fim fericiți și există multe cărți și cadre didactice din lume care încearcă să ajute oamenii să fie mai fericiți. Cu toate acestea, noi toți continuăm să suferim.

Prin urmare, putem crede că „facem greșit”. Într-un fel suntem „lipsiți de fericire”. Nu este adevărat. A te bucura de fericire nu necesită să avem suferință zero. De fapt, arta fericirii este și arta de a suferi bine. Când învățăm să recunoaștem, să îmbrățișăm și să înțelegem suferința noastră, suferim mult mai puțin. Nu numai asta, dar putem, de asemenea, să mergem mai departe și să transformăm suferința noastră în înțelegere, compasiune și bucurie pentru noi înșine și pentru ceilalți.

Unul dintre cele mai dificile lucruri pe care trebuie să le acceptăm este că nu există nici un domeniu în care să existe numai fericire și nu există suferință. Aceasta nu înseamnă că ar trebui să disperăm. Suferința poate fi transformată. De îndată ce ne deschidem gura pentru a spune „suferință”, știm că și opusul suferinței este deja acolo. În cazul în care există suferință, există fericire.

Conform povestirii creatoare în cartea biblică a Genezei, Dumnezeu a spus: „Să fie lumină”. Îmi place să-mi imaginez că lumina a răspuns: „Doamne, trebuie să aștept ca fratele meu geamăn, întunericul, să fie cu mine. Nu pot fi acolo fără întuneric. „Dumnezeu a întrebat:” De ce trebuie să așteptați? Întunericul este acolo. „Lumina răspunse:” În acel caz, atunci sunt deja acolo „.

Dacă ne concentrăm exclusiv pe urmărirea fericirii, putem considera suferința drept ceva care trebuie ignorat sau respins. Ne gândim la asta ca la ceva care împiedică fericirea. Dar arta fericirii este și arta de a ști cum să sufere bine. Dacă știm cum să folosim suferința noastră, putem să o transformăm și să suferim mult mai puțin. Știind cum să sufere bine este esențială pentru a realiza adevărata fericire.

Vindecarea medicală
Principala suferință a civilizației noastre moderne este că nu știm cum să ne descurcăm suferința și că încercăm să o acoperim cu tot felul de consum. Există o multitudine de dispozitive pentru a ne ajuta să acoperim suferința din interior. Dar dacă și până nu vom putea să ne confruntăm cu suferința noastră, nu putem fi prezenți și disponibili pentru viață, iar fericirea va continua să ne scape.

Sunt mulți oameni care suferă enorm și nu știu cum să o facă. Pentru mulți, încep de la o vârstă fragedă. Deci, de ce școlile nu îi învață pe tinerii noștri cum să gestioneze suferința? Dacă un student este foarte nefericit, el nu se poate concentra și nu poate învăța. Suferința fiecăruia dintre noi îi afectează pe ceilalți. Cu cât învățăm mai mult despre arta de a suferi bine, cu atât mai puține suferințe vor exista în lume.

Mindfulness este cel mai bun mod de a fi cu suferința noastră fără a fi copleșit de ea. Mintea este capacitatea de a trăi în momentul prezent, de a ști ce se întâmplă aici și acum. De exemplu, când ne ridicăm cele două brațe, suntem conștienți de faptul că ne ridicăm brațele. Mintea noastră este prin ridicarea brațelor noastre și nu ne gândim la trecut sau la viitor, deoarece ridicarea brațelor noastre este ceea ce se întâmplă în prezent.

A fi conștient înseamnă a fi conștient. Este energia care știe ce se întâmplă în prezent. Ridicându-ne brațele și știind că ne ridicăm brațele – asta e mindfulness, mindfulness-ul acțiunii noastre. Când intrăm în aer și știm că intrăm în respirație, asta mindfulness. Când facem un pas și știm că au loc pașii, suntem atenți la pași. În mindfulness este mereu atenția la ceva. Este energia care ne ajută să fim conștienți de ceea ce se întâmplă chiar acum și chiar aici – în corpul nostru, în sentimentele noastre, în percepțiile noastre și în jurul nostru.

Cu mindfulness, puteți recunoaște prezența suferinței în voi și în lume. Și este cu aceeași energie pe care o îmbrățișați cu sufletul suferinței. Conștientizându-vă respirația în inspirație și expirație, generați energia atenției (mindfulness), astfel încât să puteți continua să legănați (alinați) suferința. Practicanții de mindfulness pot ajuta și se pot sprijini reciproc în recunoașterea, îmbrățișarea și transformarea suferinței. Cu mindfulness nu ne mai este frică de durere. Putem merge mai departe și să folosim bine suferința pentru a genera energia înțelegerii și a compasiunii care ne vindecă și putem ajuta pe alții să se vindece și să fie și fericiți.

Generarea de mindfulness
Modul în care începem să producem medicamentul de atenție este prin oprirea și luarea unei respirații conștiente, acordând atenția noastră deplină în respirația noastră și respirația noastră.Când ne oprim și respirăm în acest fel, ne unim corpul și mintea și ne întoarcem acasă la noi înșine. Ne simțim mai mult corpul. Suntem cu adevărat vii numai atunci când mintea este cu corpul. Vestea minunată este că unitatea trupului și a minții poate fi realizată doar printr-o singură inhalare. Poate că nu am fost destul de amabili pentru corpul nostru de ceva timp. Recunoscând tensiunea, durerea, stresul din corpul nostru, îl putem scălda în conștiința noastră conștientă și acesta este începutul vindecării.

Dacă avem grijă de suferința din interiorul nostru, avem mai multă claritate, energie și putere pentru a ne ajuta să abordăm suferințele celor dragi, precum și suferințele din comunitatea noastră și din lume. Dacă, totuși, suntem preocupați de frica și disperarea din noi, nu putem să eliminăm suferința altora. Există o artă de a suferi bine. Dacă știm cum să ne ocupăm de suferința noastră, noi nu numai că suferim mult, cu atât mai puțin, noi creăm și mai multă fericire în jurul nostru și în lume.

De ce Buddha a păstrat meditația
Când eram un tânăr călugăr, m-am întrebat de ce Buddha continua să-și exerseze atenția și meditația chiar și după ce devenise deja un Buddha. Acum găsesc că răspunsul este suficient de clar pentru a vedea. Fericirea este impermanentă, ca orice altceva. Pentru ca fericirea să fie extinsă și reînnoită, trebuie să învățați cum să vă hrăniți fericirea. Nimic nu poate supraviețui fără mâncare, inclusiv fericire;

Ne putem condiționa trupurile și mințile pentru fericire cu cele cinci practici de a lăsa să plece, invitând semințe pozitive, atenție, concentrare și înțelegere.
Chiar dacă fericirea se manifestă deja, trebuie să continuăm să o hrănim. Aceasta este uneori numită condiționare și este foarte importantă. Ne putem condiționa trupurile și mințile pentru fericire cu cele cinci practici de a lăsa să plece, invitând semințe pozitive, atenție, concentrare și înțelegere.

1. Închirierea
Prima metodă de a crea bucurie și fericire este aceea de a arunca, de a lăsa în urmă. Există un fel de bucurie care vine de la eliberarea. Mulți dintre noi sunt legați de atâtea lucruri. Credem că aceste lucruri sunt necesare pentru supraviețuirea noastră, pentru securitatea noastră și pentru fericirea noastră. Dar multe dintre aceste lucruri – sau mai precis, convingerile noastre cu privire la necesitatea lor absolută – sunt într-adevăr obstacole în calea bucuriei și a fericirii noastre.

Uneori credeți că o anumită carieră, diplomă, salariu, casă sau partener este crucială pentru fericirea voastră. Crezi că nu poți continua fără ea. Chiar și atunci când ați realizat această situație sau sunteți cu acea persoană, veți continua să suferiți. În același timp, încă mai ești teamă că, dacă renunți la premiul pe care l-ai atins, va fi și mai rău; vei fi chiar mai mizerabil fără obiectul pe care te gați. Nu poți trăi cu ea și nu poți trăi fără ea.

Dacă veniți să vă uitați adânc în atașamentul vostru, vă veți da seama că este de fapt chiar obstacolul în calea bucuriei și fericirii voastre. Aveți capacitatea de a lăsa să meargă. Închirierea merge uneori cu mult curaj. Dar odată ce renunți, fericirea vine foarte repede. Nu va trebui să mergeți în jurul căutării.

Imaginați-vă că sunteți un locuitor al orașului, luând o excursie de weekend în mediul rural. Dacă locuiți într-o mare metropolă, există mult zgomot, praf, poluare și mirosuri, dar și o mulțime de oportunități și emoții. Într-o zi, un prieten te sfătuiește să pleci câteva zile. La început poți spune: „Nu pot. Am prea mult de lucru. Mi-ar lipsi un apel important.

Dar în cele din urmă te convinge să pleci și o oră sau două mai târziu, te afli în mediul rural. Vedeți spațiu deschis. Vedeți cerul și simțiți briza pe obraji. Fericirea se naște din faptul că ai putea lăsa orașul în urmă. Dacă nu ați plecat, cum ați putea să vă bucurați de această bucurie? Trebuia să renunțați.

2. Invitarea semințelor pozitive
Fiecare dintre noi are multe tipuri de „semințe” situate adânc în conștiința noastră. Cei pe care îi udăm sunt cei care germinează, vin în conștiința noastră și se manifestă în exterior.

Deci, în conștiința noastră există iad, și există și paradis. Suntem capabili să fim plini de compasiune, înțelegere și bucurie. Dacă ne acordăm atenție doar lucrurilor negative din noi, mai ales suferințele suferințelor din trecut, ne descurcăm în durerile noastre și nu primim nici o hrană pozitivă. Putem practica o atenție adecvată, udând calitățile sănătoase în noi prin atingerea lucrurilor pozitive care sunt întotdeauna disponibile în interiorul și în jurul nostru. Aceasta este o mâncare bună pentru mintea noastră.

O modalitate de a avea grijă de suferința noastră este să invităm să vină o sămânță de natură opusă. Deoarece nimic nu există fără opusul său, dacă aveți o sămânță de aroganță, aveți și o sămânță de compasiune. Fiecare dintre noi are o sămânță de compasiune. Dacă îți dai seama de compasiune în fiecare zi, sămânța de compasiune din tine va deveni puternică. Trebuie să te concentrezi doar asupra ei și va veni ca o zonă puternică de energie.

Firește, când apare compasiunea, aroganța coboară. Nu trebuie să lupți sau să o împingeți. Putem să udăm selectiv semințele bune și să nu ne mai udăm semințele negative. Aceasta nu înseamnă că ne ignorăm suferința noastră; înseamnă doar că permitem semințele pozitive care sunt în mod natural acolo pentru a obține atenție și hrană.

3. Bucuria bazată pe minte
Mindfulness ne ajută nu numai să intrăm în legătură cu suferința, astfel încât să putem să o îmbrățișăm și să o transformăm, dar și să atingem minunile vieții, inclusiv propriul trup. Apoi, respirația devine o desfătare și respirația poate fi, de asemenea, o plăcere. Chiar vii să te bucuri de respirație.

Acum câțiva ani, am avut un virus în plămânii mei, care ia făcut să sângereze. Am scuipat sânge. Cu plămânii de genul acesta, era dificil să respire și era dificil să fii fericit în timp ce respirai. După tratament, plămânii mi s-au vindecat și respirația mea a devenit mult mai bună. Acum, când respir, tot ce trebuie să fac este să-mi amintesc timpul când plămânii mei au fost infectați cu acest virus. Apoi fiecare respirație pe care o iau devine cu adevărat delicioasă, foarte bună.

Atunci când ne străduim respirația respirație sau o plimbare conștientă, ne aducem mintea acasă la trupul nostru și suntem stabiliți aici și acum. Ne simțim atât de norocoși; avem atâtea condiții de fericire care sunt deja disponibile. Bucuria și fericirea vin imediat. Astfel, atenția este o sursă de bucurie. Mintea este o sursă de fericire.

Mindfulness este o energie pe care o poți genera toată ziua prin practica ta. Vă puteți spăla vasele în minte. Puteți găti cina în minte. Aveți posibilitatea să mopați podeaua cu atenție. Și cu atenție puteți atinge multe condiții de fericire și bucurie care sunt deja disponibile. Ești un adevărat artist. Știi cum să creezi bucurie și fericire ori de câte ori vrei. Aceasta este bucuria și fericirea născută din minte.

4. Concentrația
Concentrarea se naște din minte. Concentrarea are puterea de a sparge, de a arde afecțiunile care te fac să suferi și de a permite bucuria și fericirea să intre.

A rămâne în momentul prezent are concentrare. Îngrijorările și anxietatea despre viitor sunt întotdeauna acolo, gata să ne ducă departe. Le putem vedea, recunoaștem și folosim concentrarea noastră pentru a ne întoarce în momentul prezent.

Când ne concentram, avem o mulțime de energie. Nu suntem constrânși de viziunile suferințelor din trecut sau de temerile legate de viitor. Noi locuim în mod stabil în momentul de față, astfel încât să putem lua legătura cu minunile vieții și să generăm bucurie și fericire.

Concentrarea este mereu concentrată pe ceva. Dacă vă concentrați asupra respirației într-un mod relaxat, deja cultivați o forță interioară. Când vă întoarceți să vă simțiți respirația, concentrați-vă asupra respirației cu toată inima și mintea. Concentrarea nu este o muncă grea. Nu trebuie să vă deplasați sau să faceți un efort enorm. Fericirea apare ușor și ușor.

5. Insight
Cu atenție, recunoaștem tensiunea din corpul nostru și dorim foarte mult să o eliberăm, dar uneori nu putem. Avem nevoie de o înțelegere.

Insight văd ce este acolo. Este claritatea care ne poate elibera de necazuri cum ar fi gelozia sau mânia și permite fericirea adevărată să vină. Fiecare dintre noi are o înțelegere, deși nu ne folosim întotdeauna pentru a ne mări fericirea.

Esența practicii noastre poate fi descrisă ca transformând suferința în fericire. Nu este o practică complicată, dar ne cere să cultivăm atenția, concentrarea și înțelegerea.

S-ar putea să știm, de exemplu, că ceva (o poftă sau o pradă) este un obstacol pentru fericirea noastră, că ne aduce anxietate și frică. Știm că acest lucru nu merită somnul pe care îl pierdem. Dar totuși continuăm să ne petrecem timpul și energia obsedându-ne despre asta. Suntem ca un pește care a fost prins o dată înainte și știe că există un cârlig în interiorul momelii; dacă peștele folosește acea perspectivă, nu va mușca, pentru că știe că va fi prins de cârlig.

Adesea, ne mușcăm de pofta sau de zumzetul nostru și lăsăm cârligul să ne ia. Suntem prinși și atașați de aceste situații care nu sunt demne de îngrijorarea noastră. Dacă atenția și concentrarea sunt acolo, atunci înțelegerea va fi acolo și o putem folosi pentru a înota, liberi.

În primăvara anului, când există mult polen în aer, unii dintre noi au o respirație dificilă din cauza alergiilor. Chiar și atunci când nu încercăm să alergăm cinci mile și doar dorim să stăm sau să ne culcăm, nu putem respira prea bine. Deci, în timpul iernii, când nu există polen, în loc să ne plângem de frig, ne putem aminti cum în aprilie sau mai mult nu am putut să ieșim deloc. Acum, plămânii sunt clari, putem ieși afară și putem respira foarte bine. Ne convingem în mod conștient experiența noastră din trecut pentru a ne ajuta să prețuim lucrurile bune pe care le avem acum.

În trecut, probabil că am suferit de la un lucru sau altul. S-ar putea chiar să fi simțit ca un fel de iad. Dacă ne amintim acea suferință și nu ne lăsăm duși de ea, o putem folosi pentru a ne reaminti:”Cât de norocos sunt acum. Nu sunt în situația asta. Pot fi fericit „- este o înțelegere; iar în acel moment, bucuria noastră și fericirea noastră pot crește foarte repede.

Esența practicii noastre poate fi descrisă ca transformând suferința în fericire. Nu este o practică complicată, dar ne cere să cultivăm atenția, concentrarea și înțelegerea.

În primul rând, trebuie să ne întoarcem acasă, să facem pace cu suferința noastră, să o tratăm cu blândețe și să privim adânc la rădăcinile durerii noastre. Este nevoie să lăsăm suferințele inutile și inutile și să ne uităm mai atent la ideea noastră de fericire.

În cele din urmă, trebuie să ne hrănim fericirea zilnic, cu recunoaștere, înțelegere și compasiune pentru noi înșine și pentru cei din jurul nostru. Noi oferim aceste practici pentru noi înșine, pentru cei dragi și pentru comunitatea mai largă. Aceasta este arta suferinței și a artei fericirii. Cu fiecare respirație, ușuram suferința și generăm bucurie. Cu fiecare pas, floarea insight-ului infloreste.

Sursa: lionsroar.com

Administrator

Lasă un comentariu

Please enter comment.
Please enter your name.
Please enter your email address.
Please enter a valid email address.